Skuteczna koncentracja
Pokazano 1-19 z 19 pozycji

Skuteczna koncentracja

Jakie suplementy diety na koncentrację

“Nie potrafię się skupić!”, “Przestań myśleć o niebieskich migdałach!”, “I znowu mi myśli uciekły”. “Skup się w końcu, bo nigdy nie skończysz tego zadania!”, “Przestań się wiercić i siedź spokojnie”  - znamy to, prawda? ;-)

Jak zadbać o skuteczną koncentrację w XXI wieku, w erze bombardowania naszego układu nerwowego bodźcami z telewizji, tabletów, telefonów i innych gadżetów?  Cywilizacja funkcjonuje dzisiaj zupełnie inaczej niż zaledwie 20 lat temu… To, co sprawdzało się wtedy, niestety nie jest skuteczne współcześnie. Dlaczego? Zmienił się typ i ilość czynników, które mają wpływ na skupienie. A naszym zadaniem jest odnaleźć się w gąszczu informacji, szumu informacyjnego i stymulatorów, aby sprawnie i skutecznie wykonać codzienne zadania. Jedną z form pomocy są suplementy poprawiające koncentrację.

Coś na koncentrację - sposoby na rozpraszacze i przebodźcowanie

Sytuacja 1:  trwa lekcja. Jesteś w sali, na ścianach wiszą gazetki, plakaty ze wzorami, mapy.   Nauczyciel tłumaczy zagadnienie, popiera je materiałem wyświetlanym na tablicy multimedialnej. Kolega z ławki szturcha Cię w ramię i próbuje przyciągnąć Twoją uwagę. Zaraz potem przychodzi powiadomienie na telefon - kolejny post na grupie. Jaka jest ilość bodźców docierająca do Ciebie z otoczenia?
Sytuacja 2: siedzisz w aucie, jesteś w drodze do pracy. W radiu lecą cogodzinne informacje. I znów korek. Kierowca obok trąbi i wymachuje rękami, próbując Ci coś powiedzieć. Kawałek dalej Twoją uwagę przykuwa billboard - kolejna kontrowersyjna akcja. Co zrobić dziś na kolację? Myśli Ci uciekają, bo wzrok zawiesił się na reklamie kebaba przyklejonej do barierki. Dzwoni telefon - kolega próbuje się dobić i zapytać, czemu Cię jeszcze nie ma w pracy. Na czym skupiasz swoją uwagę?

Obojętnie, czy jesteś uczniem, studentem, nauczycielem, pracownikiem korporacji, bankierem, dostawcą pizzy - przydadzą Ci się tabletki na koncentrację. Jest ona rozpraszana wielokrotnie w ciągu dnia. Nie pozostaje to obojętne dla układu nerwowego i funkcjonowania mózgu. Częste rozproszenia uwagi oraz przebodźcowanie negatywnie oddziałują na proces koncentracji. Jakie mogę być objawy dekoncentracji? Brak skupienia, uciekanie myśli, rozdrażnienie podczas wykonywania zadania, trudności w uczeniu się, nadpobudliwość, kłopoty z organizacją codziennego życia.  Jeżeli żyjesz w ciągłym biegu i wiesz, że nie masz szans przynajmniej na chwilę relaksu, to czy przynajmniej stosujesz coś na koncentrację? Ważne jest, aby zadbać o siebie przynajmniej w formie suplementów diety na skupienie.

Suplementy diety na skupienie - rozpoznanie przyczyn dekoncentracji i zwalczanie jej objawów.

Poza nadmiarem bodźców istnieją również inne czynniki, które mogą mieć znaczący wpływ na zaburzenia koncentracji. Przyjrzyj się swojemu codziennemu funkcjonowaniu i sprawdź, czy występują u Ciebie następujące zjawiska: długotrwały stres, nadmiar obowiązków (przepracowanie), zbyt mała ilość snu, nieregularne posiłki i nadmiar cukru w diecie, zaburzenia integracji sensorycznej (SI), typ osobowości nadwrażliwej (WWO - wysoko wrażliwa osoba). Rozpoznanie swojego “przeciwnika” to pierwszy krok ku lepszemu. Drugi, to znalezienie takiego suplementu diety na koncentrację, który pozwoli ustabilizować układ nerwowy, pobudzić przewodnictwo nerwowe i usprawnić funkcjonowanie lub namnażanie komórek nerwowych. Co na koncentrację? Form suplementów diety wspomagających pamięć i koncentrację jest  wiele, bo można sięgnąć na przykład  po:
- tabletki na koncentrację będące nootropami - zawierają substancje czynne silnie aktywujące komórki nerwowe, np.: Hupercyna A - pobudza umysł, wzmacnia koncentrację i pomaga sprawniej zapamiętywać lub Alpha GPC, która wyostrza funkcje poznawcza, zwiększa i wydłuża koncentrację. Jest więc doskonałym przykładem skutecznej tabletki na poprawę pamięci i koncentracji.
- aminokwasy w kapsułkach, jak na przykład N-Acetyl-Tyrosine (tyrozynę), która odpowiada za syntezę dopaminy i noradrenaliny. Dodaje energii i zwiększa poziom koncentracji. Natomiast L-glutamina stanowi doskonałą odżywkę dla mózgu, ponieważ jako jedna z niewielu substancji potrafi pokonać barierę krew-mózg - dociera do miejsc trudno dostępnych dla większości leków i suplementów. Docierając do komórek mózgowych poprawia pamięć i koncentrację.
- nalewki: m.in. dzięki ekstraktom z miłorzębu japońskiego, żeń-szenia i bakopy drobnolistnej nalewka Paracelsus wspierająca pamięć i koncentrację zwiększa efektywność pracy mózgu i poprawia funkcje poznawcze takie jak skupienie, kojarzenie, myślenie logiczne i zapamiętywanie.
- krople z ekstraktami roślinnymi, na przykład z Ginkgo biloba, które pomagają uniknąć zaburzeń pamięci i funkcji poznawczych.
- fiolki z płynem z mleczka pszczelego, żeń-szenia, cytryńca chińskiego, miodu i zielonej herbaty: Ginseng 500 Plus zmniejsza zmęczenie, podnosi sprawność intelektualną i zwiększa skuteczność koncentracji.
- witaminy na koncentrację i zmęczenie oraz poprawę pamięci: witamina B12 pozwala zachować sprawność umysłową i jest bardzo ważna w profilaktyce demencji i stanów otępienia.

Jak widać, suplementy diety poprawiające koncentrację występują pod różną postacią. Zwiększa to komfort przyjmowania i nie ogranicza nas tylko do zacisza domowego. Niewielkie rozmiary opakowań pozwalają na spakowanie ich do plecaka czy torby podróżnej. Dla każdego coś zdrowego - dla studentów oczekujących silnego wsparcia przy trudach nauki do sesji (np. nootropy), dla osób po 40. roku życia dbających profilaktycznie o stan komórek nerwowych i pamięci (np. aminokwasy lub nalewki z ekstraktów roślinnych) i oczywiście dla osób w sile wieku, którym potrzebna będzie lecytyna i  preparaty złożone np. z żeń-szeniem. Jeśli zajdzie potrzeba, zaoferujemy także tabletki na koncentrację dla dzieci. A jakie suplementy diety na poprawę koncentracji będą najlepsze dla Ciebie? Zapoznaj się ze szczegółową ofertą sklepu Zdrowersi.

Jakie witaminy na koncentrację?

Działań związanych z poprawą skupienia uwagi jest bardzo wiele: odcięcie rozpraszaczy, codzienne dbanie o wyciszenie i relaks, wyłączenie urządzeń komunikacyjnych, zdrowa dieta, odpowiedni sen…  Weź też pod uwagę uzupełnienie braków witaminowych poprzez przyjmowanie tabletek na koncentrację. Jest duża szansa, że po doborze prawidłowych suplementów diety na skupienie poziom deficytu uwagi zmniejszy się i nastąpi poprawa koncentracji. Jakie witaminy na koncentrację? Filarem sprawnego funkcjonowania, dobrego skupienia i odpornego układu nerwowego jest magnez. Bez niego zapomnij o skutecznej koncentracji!  Magnez + Witamina B6 stabilizuje układ nerwowy, dodaje siły i energii, uodparnia na działanie stresu, dzięki czemu pozwala na skuteczną koncentrację. Niezbędne są też witaminy z grupy B, a szczególnie metylokobalamina, czyli witamina B12 - pozwala na zachowanie sprawności umysłowej i dodaje energii. Warto sięgnąć po aminokwasy, które mają wpływ na syntezę dopaminy i noradrenaliny (tyrozyna) lub potrafią pokonać barierę krew-mózg i stanowią źródło energii dla naszego umysłu (l-glutamina). Jest też wiele innych substancji czynnych, które zwiększają kondycję układu nerwowego i wpływają na skuteczność koncentracji, np.: ashwagandha, ginkgo biloba, kofeina z guaraną, lecytyna, żeń-szeń. Suplementy diety na skupienie to witaminy, minerały, aminokwasy, ekstrakty roślinne, które w naturalny sposób poprawiają zdolności poznawcze organizmu - wykorzystują możliwości natury do podniesienia komfortu naszego codziennego funkcjonowania.

Jakie suplementy diety na poprawę koncentracji wybierzesz na początek?