Na sen
Pokazano 1-18 z 18 pozycji

Na sen

Suplementy diety na lepszy sen

Sen  jest potrzebny do życia równie mocno jak oddychanie i woda, jedzenie. Nie myślimy w ten sposób, prawda? Jeśli potrzeba nam więcej czasu, pierwsze co robimy, to skracamy czas snu. Błąd… I to bardzo poważny w skutkach!

Kiedyś było łatwiej! I zdrowiej… Nasi przodkowie dostosowywali swój rytm dobowy do rytmu natury: budzili się wraz ze wschodem słońca, pracowali przy świetle naturalnym i chodzili spać po zmroku.  Zdrowo spali, zdrowo jedli (bez konserwantów, barwników, spulchniaczy, nieprzetworzone jedzenie) i oddychali czystym powietrzem. Ich tężyzna fizyczna i odporność na infekcje to dla nas kosmos - sprawy trudne do osiągnięcia (jeśli w ogóle możliwe). Jeśli wiesz, że trudno będzie Ci dokonać diametralnych zmian w codziennym funkcjonowaniu, aby osiągnąć regularność w rytmie dobowym i zminimalizować ilość bodźców zaburzających zdrowy sen, sprawdź i wybierz dla siebie najlepsze suplementy diety na sen.

Naładuj baterię na 100%

Rozładowuje Ci się bateria w telefonie lub laptopie? Podpinasz ładowarkę i ładujesz. Najlepiej do 100%. Jeśli odepniesz urządzenie wcześniej, wiadomo… Wkrótce będzie trzeba podpiąć znowu - ilość cykli niepotrzebnie się zwiększa… Wielokrotnie błędne użytkowanie baterii sprawa, że sprzęt przestaje działać wydajnie. Okres czuwania skraca się. A co się dzieje, gdy przestaniemy ładować baterię?  
Ze snem jest podobnie. Jeśli nie będziemy spać wystarczająco długo, organizm nie zregeneruje się całkowicie. Pewna ilość komórek nie nabierze energii do sprawnego funkcjonowania.  Badania na szczurach wykazały, że brak snu zabija. Sytuacja skrajna, ale obrazująca, jak  wielkie znaczenie dla zdrowia ma sen. Ograniczanie snu było stosowane jako jedna z tortur! Nie skazujmy na nią naszego ciała! Chroniczny niedobór snu powoduje jego zaburzenia, a one z kolei wywołują wiele negatywnych efektów, które odbijają się na naszym ciele i psychice. Wystąpić może: chwiejność emocjonalna, problemy z koncentracją i pamięcią, spowolnienie reakcji, brak motywacji. Logiczne i kreatywne myślenie przychodzi z trudem, podobnie jest w przypadku podejmowania trudnych, złożonych decyzji.

Postęp, rozwój i… choroby!

Zaburzenia snu są efektem zmian, które można by zamknąć w dwóch obszarach. A zapoczątkowane zostały przez… wynalezienie żarówki!
1. Rozwój technologiczny - czy zasypiasz przy włączonej lampce? Oglądasz do późna film? Ile czasu dziennie spędzasz przed ekranem laptopa? Czy kładąc się spać wyłączasz wi-fi w telefonie? Podróżujesz autem w nocy, bo tak wygodniej i unika się korków?

2. Postęp społeczny - pojęcie i jego zakres ma wymiar bardzo pozytywny. Ale czy myślimy o jego konsekwencjach? Czy wiesz, jakie skutki dla Twojego organizmu mają nocne imprezy z przyjaciółmi? Albo praca zmianowa? Współczesne pojęcie rytmu pracy / rytmu społecznego przeciwstawiane jest rytmowi biologicznemu - ta konfrontacja pokazuje, jak daleko jesteśmy od warunków, których potrzebuje nasz organizm do zdrowego funkcjonowania.

A teraz przypomnij sobie, w jaki sposób regulowali sobie codzienne funkcjonowanie nasi przodkowie… Nawet by im nie przyszło do głowy, żeby sięgać po suple na sen. Współcześnie dla wielu ludzi przyjmowanie suplementów na bezsenność to naturalny element rzeczywistości - to pomaga im funkcjonować i regenerować organizm.  

Znikąd się nie bierze senność w pracy albo bezsenność z powodu przetwarzania światła niebieskiego emitowanego przez urządzenia. Ilość bodźców docierających do mózgu i ilość odstępstw od rytmu biologicznego, które zaburzają pracę naszego organizmu mają destrukcyjny wpływ na jakość snu i kondycji zdrowotnej. Zaburzenia snu powodują upośledzenie układu odpornościowego: zmienia się liczba białych krwinek, osłabione zostają limfocyty, które powinny zwalczać zawirusowane lub zmienione nowotworowo komórki. Rozregulowany zostaje układ hormonalny. Osłabiony organizm domaga się za dnia łatwo osiągalnej dawki energii - sięgamy po jedzenie, słodycze: niewyspanie jest jednym z powodów otyłości! No i kłopoty z motywacją i skupieniem. Konieczna jest zmiana trybu życia i jeśli to możliwe, przyjmowanie suplementów na spanie - dobre, głębokie i regenerujące.

Suple na sen - i inne formy pomocy

Postęp cywilizacyjny i wymagania społeczne powodują, że trudno osiągać warunki sprzyjające wydajnemu snowi: stres w pracy, tempo życia, myślenie przed snem o jutrze, o pracy, “czy podołam?”. Czas na sen skracamy, a jeszcze pojawiają się trudności w zasypianiu… Czasem sięgniemy po jakieś suple na sen, ale bez większej regularności. Nasz organizm nie wytrzyma takiego traktowania na dłuższą metę.
Które z działań, możesz zastosować, aby wyrwać się ze szponów niespania, niewyspania albo ospałości?
- zadbaj w ciągu dnia o dotlenienie organizmu (szybki spacer albo marsz z kijami),
- zrezygnuj z patrzenia w ekran na 2 godziny przed położeniem się spać,
- weź ciepłą, rozluźniającą kąpiel,
- przewietrz sypialnię, wyłącz wszystkie źródła światła (w ciemności wytwarza się więcej melatoniny!),
- wybierz inne miejsce na czytanie książki - łóżko powinno jednoznacznie kojarzyć się ze snem,
- ustal stałe godziny snu (najlepiej zasypiać przed godziną 23:00),
- zrezygnuj z zarywania nocy (spotkanie można umówić na godziny popołudniowe, prawda?),
- rozpraw się ze swoimi stresorami…
- wybierz odpowiedni dla siebie suplement na sen i przyjmuj go regularnie, zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu.

Ten ostatni punkt chyba będzie najłatwiejszy do zrealizowania. I bardzo dobrze, bo od czegoś trzeba zacząć! Suplementy na lepszy sen pomogą Ci się odprężyć, zrelaksować i szybciej zasnąć. Można zacząć od samej melatoniny lub sięgnąć po preparat złożony, jakim jest np. Dobra Noc (melatonina, L-tryptofan, kozłek lekarski, szyszki chmielu, werbena i passiflora). Ciekawą pozycją jest GABA (kwas gamma-aminomasłowy), który nie tylko Cię rozluźni i ułatwi zasypianie, ale pomoże też zapanować nad lękiem i zdenerwowaniem. A zdjęcie z siebie jarzma stresu pozwala spokojnie oddychać i łagodnie, mocno zasnąć.

Inne ciekawe suple na sen:

Naturalna ashwagandha - zaskakujące, ale tak, poprawia jakość snu, dlatego preparaty zawierające wyciąg z witani ospałej przez wielu przyjmowane są jako suplementy na dobry sen. Z jednej strony pobudza i podnosi poziom wytrzymałości i energii, ale z drugiej strony zwiększa odporność na stres i niweluje negatywne skutki jego działania. Zatem organizm staje się silniejszy, spokojniejszy i łatwiej przychodzi mu wejście w fazę odpoczynku i regeneracji. Przetestuj i sprawdź, jakie działanie ashwagandhy jest u Ciebie najsilniejsze: jako tabletki na stres czy jako suplementy diety na energię? A może jednak na dobry sen?

L-tryptofan - aminokwas, który reguluje rytm dobowy dzień - noc i poprawia jakość snu. Zaleca się, aby był przyjmowany w towarzystwie magnezu i witaminy B6 - zwiększa się jego przyswajalność i efekty działania. Kapsułki, które śmiało można uznać za skuteczne suplementy na poprawę nastroju.

PQQ+Q10 - działa wielokierunkowo, ale wśród jego zalet znajduje się zwiększenie odporności na stres, co przekłada się też na lepszy, spokojniejszy sen.

Kłopoty ze snem - może to nie suplementy, ale za to bardzo bogata mieszanka 7 ziół, które zmniejszą napięcie nerwowe, złagodzą niepokój i ułatwią zasypianie.

Suplementy na spanie pomogą osiągnąć zdrowy sen (o odpowiedniej jakości i długości )  - to więcej zdrowia i energii na kolejny dzień! A jaki, Twoim zdaniem, jest najlepszy suplement diety na sen?

Filtruj według

Cena

Cena

arrow_drop_down arrow_drop_up
  • 19,00 zł - 100,00 zł

Dostępność

Dostępność

arrow_drop_down arrow_drop_up

Postać suplementu

Postać suplementu

arrow_drop_down arrow_drop_up

Pojemność

Pojemność

arrow_drop_down arrow_drop_up

Ilość sztuk w opak.

Ilość sztuk w opak.

arrow_drop_down arrow_drop_up

Waga

Waga

arrow_drop_down arrow_drop_up

Marka

Marka

arrow_drop_down arrow_drop_up